خانه
تماس با ما
نقشه سایت



















مدیر کل دفتر آموزش دبستانی:
انتظارات عمومی در اجرایی شدن شاخص های دفتر آموزش دبستانی مندرج در تفاهم نامه در سال تحصیلی 92- 91 را اعلام کرد.


باسمه تعالی

 

انتظارات عمومی در اجرایی شدن شاخص های دفتر آموزش دبستانی مندرج در تفاهم نامه

در سال تحصیلی  ( 92  - 91)

1.تدوین و ارسال به موقع ابلاغیه مناسب درخصوص اجرای برنامه ها و فعالیت های مربوط به هریک از شاخص ها به مناطق و مدارس

2. تبیین و توجیه عوامل اجرایی مرتبط با هر شاخص در سطوح استانی، منطقه ای و آموزشگاهی متناسب با گستره فعالیت و بازه زمانی پیش بینی شده

3. فراهم سازی زمینه ها و لوازم اجرای بهینه برنامه و فعالیت های مربوط با آموزش (اعم از آموزش الزامی با کد مشخص و آموزش های ارتقایی در قالب کارگاه ها و نشست تخصصی و . . .)

4. اطلاع رسانی و تبلیغ لازم در اشاعه برنامه ها و فعالیت های پیش بینی شده در هر شاخص

5. نظارت مستمر بر چگونگی اجرای برنامه ها و فعالیت ها از طریق بازدیدها و دریافت گزارش ها و . . .  و ارائه رهنمود به مجریان

6. ارزیابی عملکرد استان از مناطق و مدارس در طول سال تحصیلی و ارائه نتایج آن به ستاد (معاونت آموزش ابتدایی)

 

انتظارات اختصاصی

عنوان: شاخص های کمی (شاخص های مرتبط با پوشش تحصیلی و دختراز کل)

1.      تهیه و تدوین برنامه " انسداد مبادی بیسیوادی" و اجرای آن در سطح استان و مناطق

2.      تشکیل بانک آمار و اطلاعات استانی از تعداد کودکان لازم التعلیم گروه های سنی و کودکان بازمانده از تحصیل و تارکین تحصیل.

3.   جمع آوری آمار کودکان بازمانده از تحصیل جذب شده استان و ارسال آمار جذب شدگان (به تفکیک بازمانده از تحصیل و تارکین تحصیل) تا پایان آذرماه 91

4.      پی گیری وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل جذب شده که مجدد ترک تحصیل ننمایند. (در آموزشگاه و منطقه)

5.   تمهدیات ویژه مانند کلاس های جبرانی، فوق برنامه و . . . برای جبران نواقص یادگیری کودکان بازمانده از تحصیل (در آموزشگاه و منطقه)

6.      برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی برای والدین کودکان بازمانده از تحصیل در سطح مناطق

7.      برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی برای عوامل اجرایی به ویژه معلمان در شیوه جذب و نگهداری کودکان (به ویژه کودکان آسیب پذیر)

8.      حمایت از خانواده های کودکان بازمانده از تحصیل یا تارکین تحصیل جذب شده بنا به اقتضاء

9.      تخصیص اعتبارات استانی (علاوه اعتبارات متمرکز ستادی) جهت تکمیل پوشش تحصیلی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل

10.  ساماندهی نیروی انسانی و فضاهای آموزشی با رویکرد تکمیل پوشش تحصیلی

 

عنوان شاخص: کلاس های تحت پوشش طرح آموزش آداب و مهارت های زندگی اسلامی (طرح کرامت)

1.    با توجه به میانگین کشوری پوشش 70 درصدی انتظار می رود اجرای این طرح در پایه های اول تا پنجم حداقل به میزان درصد پوشش سال گذشته باشد.

2.       صدور ابلاغ برای مجریان طرح به صورت غیرسیستمی

3.       سفارش چاپ کتاب راهنمای معلم در صورت توسعه طرح به دفتر آموزش دبستانی

4.       شرکت حداقل 10 درصد مجریان در جلسات توجیهی، کارگاه ها یا دوره آموزشی.

5.       تعیین شاخص های مناسب برای انتخاب مجریان برتر و معرفی افراد ذینفع برای اقدامات بعدی

6.       عدم تخصیص ساعت خاص در برنامه درسی هفتگی و اجرای آن در خلال فعالیت های رسمی مدرسه

 

عنوان شاخص: مدارس تحت پوشش طرح پرورش خلاقیت با رویکرد اصلاح الگوی مصرف

1.       اجرای طرح حداقل در 10 درصد مدارس ابتدایی در پایه های چهارم و پنجم

2.       سفارش چاپ کتاب راهنمای معلم طرح پرورش خلاقیت و توزیع آن در مدارس مجری طرح

3.       ارسال آمار رسمی مدارس مجری تا پایان آبان ماه به دفتر

4.       تجلیل از دانش آموزان دارای ایده های برتر در قالب جشنواره های مدرسه ای منطقه ای و استانی

5.       تعیین شاخص های مناسب برای انتخاب مجریان برتر وارسال به موقع برابر ضوابط

6.       تبدیل ایده های برتر استانی دانش آموزان در قالب کتاب و یا مجموعه قابل استفاده برای مدارس

 

عنوان شاخص: کیفیت بخشی آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی (توسعه مراکز اختلالات یادگیری )

1.       همکاری در جذب و ساماندهی نیروی انسانی موردنیاز مراکز به منظور توسعه کمی

2.       همکاری در تامین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مراکز

3.       فراهم نمودن زمینه لازم جهت آشنایی معلمان با مفهوم اختلالات یادگیری

4.       شناسایی و جذب دانش آموزان مشمول از طریق بررسی آمار و اطلاعات مربوط به پایگاه های سنجش یادگیری

5.       بررسی اجرای طرح آموزش تلفیقی - فراگیر براساس مصوبه 854 شورای عالی آموزش و پرورش

 

عنوان شاخص: ارتقاء کیفیت آموزش در کلاس های چندپایه

1.       تهیه و تدوین طرح و برنامه اجرایی تشکیل کارگاه در سطح مناطق و استان

2.       تشکیل بانک اطلاعات آماری معلمان چند پایه در مناطق و استان

3.       تهیه و توزیع منابع آموزشی مکتوب یا الکترونیک و تجهیز کلاس های چند پایه به فناوری های نوین

4.    تشکیل کارگاه های آموزشی با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص در سطح منطقه و استان (برگزاری دوره آموزشی 24 ساعته) ویژه معاون آموزگار و آموزگاران کلاس های چندپایه)

5.       نظارت و راهنمایی استان بر چگونگی تدریس معلمان چند پایه

 

 


بیشتر
نسخه قابل چاپ
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest2 (meduguest2)


Powered By Sigma ITID.